IFR RATED - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Gertjan Wijmer - WaarBenJij.nu IFR RATED - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Gertjan Wijmer - WaarBenJij.nu

IFR RATED

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Gertjan

21 November 2007 | Verenigde Staten, Mesa

hallo allemaal,

na 2 maanden is dan ook mijn IFR opleiding hier in de United States afgerond. 29 actual en 8 sim beurtjes waren het totaal.
9h55min aan sim uren en 48h15min aan actual uren.
Gister(maandag) werd ik, hoe verrassend hier, gecancelled omdat mijn examinator ziek was. Hoewel er gewoon ruimte was, werd ik niet opnieuw erop gezet. Terwijl check vluchten altijd voorgaan. Laten we het maar op een misverstand houden, maar ergens klopte er iets niet. Vandaag als eerste op het schema. Vroeg op dus en mijn planning afmaken. Om half negen kreeg ik mijn oral, mondeling examen over mijn vluchtplan en vlucht, en daarna was het om 10.00 take-off. Als eerste ging ik de ILS(zie voorgaande berichten voor uitleg) vliegen in crew concept, deze ging erg lekker, hij was vrij strak. Ik kreeg geen visual omdat de andere baan in gebruik was en ik ging dus in de missed approach. Moest daarna holden boven het veld. Vanuit daar ging ik naar het zuiden om wat airwork te laten zien. Steep turn, slow flight, radialen intercepten, emergency kreeg ik en ook limited panel(hier worden instrumenten afgeplakt zodat je er maar een paar hebt om je te orienteren en te vliegen). Alles wel. En als laatste was het een single pilot NDB approach op chandler. Hij was niet geweldig, maar gelukkig binnen de limieten.
Uiteindelijk ben ik geslaagd met 1 S- en 5 S+ en de rest standaard. Prima dus. In de debriefing alvast een voor proefje gekregen over hoe dingen anders moeten straks in NL, dus dat wordt aanpoten weer en hard studeren.
Ik ben dus blij uiteraard, helemaal toen de trainings manager binnen kwam lopen met de mededeling dat ik vrijdag als alles goed gaat mijn CPL examen heb en dus zaterdag ochtend als ik hem heb gehaald in het vliegtuig naar huis zit!! Joepie!!!
Zondag om 6:30 in de ochtend moet ik dan landen.Dus iedereen heb nog even geduld ik ben er bijna weer.
voor nu groetjes
gertjan

  • 21 November 2007 - 08:39

    Sebas:

    Hee man, SUPER !!!!

    Fijn dat je weer naar NL komt, tis hier zo koud en kill zonder jou :)

    Spreek je snel als je weer in NL bent ;)

    KUS!!

  • 21 November 2007 - 09:04

    Leon:

    Is mijn vorige reactie nou geplaatst?

  • 21 November 2007 - 09:05

    Leon :

    nee dus....

    Welkom terug, mag je gelijk mee naar het feestweekeinde in het oosten...

    Leon

  • 21 November 2007 - 09:36

    Elleke:

    Gertje! Gefeliciteerd! Nu vrijdag nog! En dan zie ik je zondag!!:D
    Ik tel de daagjes af!
    Liefs Ell

  • 21 November 2007 - 09:51

    Woehoe:

    je bent er bijna weer! gefeli en succes vrijdag! duim voor je X lau

  • 21 November 2007 - 10:44

    Martien:

    Heel veel succes vrijdag!!! Super dat je weer naar huis komt!
    X Mar

  • 21 November 2007 - 11:28

    Wil Martens:

    Sterkte voor de allerlaatste loodjes.
    Ga wel vast oefenen in het gebruik van de normale nederlandse taal, zodat we je straks naast het verstaan ook kunnen begrijpen.
    Gertjan, we zijn trots op je !
    Groeten, Wil en Lesly

  • 21 November 2007 - 16:17

    Femke:

    Gert!

    Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd en tot snel!

    liefs Femke

  • 23 November 2007 - 14:58

    Plof:

    Baas! Succes met je CPL check! Tot snel in EHGG! x plof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mesa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2008

AYATOLLAH

26 Februari 2008

AIRBUS A310

05 Februari 2008

merville

24 November 2007

WING!!!!

21 November 2007

IFR RATED
Gertjan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 29410

Voorgaande reizen:

18 December 2007 - 18 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: