YIIHAA CHECK is binen - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Gertjan Wijmer - WaarBenJij.nu YIIHAA CHECK is binen - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Gertjan Wijmer - WaarBenJij.nu

YIIHAA CHECK is binen

Door: Gertje

Blijf op de hoogte en volg Gertjan

04 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Mesa

hallo allemaal,

de week zit er naar 6 dagen vliegen weer op. Met als hoogte punt dat ik mijn D24 check heb gehaald!!!
Erg relaxed dus.

Afgelopen donderdag en vrijdag was het best druk ook. Met name vrijdag. Ik had 2 uur een dual vlucht navigeren en een begin IFR vliegen. Dit houdt in dat je met een bril op vliegt die het onmogelijk maakt naar buiten te kijken. Erg leuk om te doen. Wat ook erg leuk was die vlucht, is dat ik een transition door class B mocht maken. Class B is hier Phoenix sky harbor (zeg maar schiphol van Phoenix). Dus ik vloog over het veld terwijl er een paar grote kisten vetrokken en aankwamen. Erg gaaf.
Verder die vlucht ook weer genavigeerd en dit keer ging het erg lekker.
Die zelfde dag mocht ik om 3 uur 's middags nog even solo vliegen. Heerlijk weer, ongeveer 40 graden buiten en heel veel turbulentie. Niet ideaal omdat ik wist dat dit mijn laatste voorbereiding zou zijn voor mijn check.
Na die dag redelijk gesloopt te zijn, moest ik 's avonds mijn planning maken voor mijn check.
Dus niet al te vroeg in bed en wel vroeg eruit.

3:15 ging de wekker. Alles voorbereiden om rond 5:30 take off te kunnen.
Als eerste kreeg ik een oral. Dit houdt in dat je kennis getest wordt op welk gebied dan ook binnen de luchtvaart. (kaarten, regels, het vliegtuig, etc.)
Na take off moest ik eerst een stuk navigeren en daarna mijn airwork en landingen laten zien.
Het navigeren klopte dus dat was een lekker begin. Ik moest wel naar een veld toe waar ik nog nooit zelf had geland, dus dat was even minder. Ik heb dan ook daar een S- op gescoord.(S staat voor standaard) Ik was iets te laat met voorbereiden vond hij. Gelukkig heb ik wel een S+ op aircraft control. dus dat was super. Alle landingen waren goed. Jammer was dat ik de eerste persoon was bij wie hij een check afnam, dus hij had geen referentie. Maar ik heb gewoon standaard gepresteerd. Prima dus. Ook al het airwork,(stalls, steep turns) gingen prima en de emergeny procedure was ook goed.

Kortom ik ben nu toe aan die wel verdiende dag rust, want maandag mag ik om 8 uur local time weer de lucht in. Op naar het navigeren en mijn D32 check.
Ik verwacht ergens volgende week.

Voor nu groetjes aan iedereen
en tot snel.

Gertjan

  • 04 Augustus 2007 - 17:45

    Ruben:

    LEKKER MAN!
    GEFELICITEERD!
    zie je wel weer bij het zwembad ;)

  • 04 Augustus 2007 - 18:36

    Fred En Els:

    Hallo Gertjan,

    Voor we op vakantie gaan (morgen gaan we naar Scandinavie) hebben we eindelijk een keer naar je site gekeken. Je hebt al een hoop geleerd en gedaan in die korte tijd in de States. Vooral het filmpje van je eerste solovlucht was erg leuk. Je moet wel een keer uitleggen wat al die checks, zoals D32 betekenen. Succes bij je verdere vluchten. Na onze vakantie lezen we wel hoe ver je dan al bent.

    Groetjes Fred en Els

  • 05 Augustus 2007 - 05:29

    Eddy:

    Blij te horen dat alles voorspoedig gaat.
    Blijf jou volgen, weliswaar vanaf de grond.

    Groeten Eddy

  • 06 Augustus 2007 - 10:58

    Wil Martens:

    Hé Gerrit,

    Gaat lekker daar, geloof ik. Als ik je enthousiaste berichten lees, dan heb je er plezier aan. Alleen dat vroege opstaan lijkt me minder. Maar je weet waar je het voor doet. Groeten van Lesly
    en mij , Wil

  • 07 Augustus 2007 - 17:13

    Ton En Margriet:

    Fantastisch die vliegerij van je. Heb zojuist nog een keer het filmpje van je solovlucht afgedraaid voor Ton. (had het nog niet gezien)Via het scherm volgen wij de avonturen van "Kuifje in Amerika".
    We bedenken ons nu al hoe jij ons nog een keer naar Afrika of elders vliegt !!!
    Succes en keep cool !
    gr. Margriet en Ton

  • 14 Augustus 2007 - 09:25

    Chris :

    Hoi Gertje,
    Ron vandaag voor het eerst vrij en ik ook. We hebben samen je videofilmpje bekeken van je eerste solo vlucht. Wat gaat de tijd toch snel. Hartstikke gaaf man! Ron is trots op je.

    Groetjes,

    Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mesa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2008

AYATOLLAH

26 Februari 2008

AIRBUS A310

05 Februari 2008

merville

24 November 2007

WING!!!!

21 November 2007

IFR RATED
Gertjan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 29427

Voorgaande reizen:

18 December 2007 - 18 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: