vliegtrip naar San Diego (Ramona) - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Gertjan Wijmer - WaarBenJij.nu vliegtrip naar San Diego (Ramona) - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Gertjan Wijmer - WaarBenJij.nu

vliegtrip naar San Diego (Ramona)

Door: Gertje

Blijf op de hoogte en volg Gertjan

10 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Mesa

Afgelopen woensdag heb ik samen met instructeur en David een vlucht gemaakt naar San Diego. Het vliegveld waarop we geland zijn heet Ramona, dit is een soort bitenwijk van San Diego.
Omdat we 3 uur cross-contry moesten vliegen hebben we onze vluchten achter elkaar geplakt, zodat 1 iemand heen en 1 iemand terug kon vliegen.
Echt een super mooie ervaring, alleen wel lang!! 3 1/2 heen en het was 3 3/4 uur terug. David vloog als eerste, dus ik heb meer dan 3 uur achterin mogen genieten van het uitzicht van de rockies. Hij vloog via de zuid kant, langs de mexicaanse grens en toen weer iets omhoog naar Ramona. Daar moesten we uiteraard wat fuel hebben en daarna weer terug naar Falcon. Ik vloog terug via de noord kant.
Helaas was het terug erg turbulent geworden, dus het was hard werken en ik kon dus iets minder genieten van het uitzicht.
Hieronder zien jullie wat foto's van op de grond, we mogen helaas geen foto's maken tijdens het vliegen. Maar wie weet kom ik er nog eens overheen met een grotere kist en kan ik dan foto's maken.

Verder alles prima hier. Volgende week waarschijnlijk mijn navigatie check en dan nog 4 vluchtjes en dan mag ik op een ander vliegtuig, de Piper Arrow....weer iets sneller dus.

Iedereen hartelijk dank voor alle reacties en kaartjes.
Erg leuk om te lezen.

groetjes
gertjan

  • 10 Augustus 2007 - 12:20

    Pa:

    Hallo Gertjan.
    Dat moet inderdaad een gave ervaring zijn geweest. Eerst het mooie uitzicht toen je als passagier mee vloog en later de ervaring om als piloot 3 3/4 uur in zo klein kistje alles zelf te moeten doen.

    Leuk trouwens dat je gisterenavond (NL time) via Skype belde.

    Nu op naar je navigatie check. Succes!!

  • 14 Augustus 2007 - 14:28

    Lau:

    Ger komt je bijna opzoeken in de VS... woehoe, nog maar paar nachtjes slapen!
    Fijn voor jullie! Liefs van Lau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mesa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2008

AYATOLLAH

26 Februari 2008

AIRBUS A310

05 Februari 2008

merville

24 November 2007

WING!!!!

21 November 2007

IFR RATED
Gertjan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 29424

Voorgaande reizen:

18 December 2007 - 18 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: