D32 check gehaald - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Gertjan Wijmer - WaarBenJij.nu D32 check gehaald - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Gertjan Wijmer - WaarBenJij.nu

D32 check gehaald

Door: Gertje

Blijf op de hoogte en volg Gertjan

15 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Mesa

Hallo allemaal,

na mijn trip naar San Diego, ben ik in de voorbereiding geweest voor mijn navigatie check. Vandaag(woensdag) was het zover om 6.00.
Na eerst weer een briefing en een oral exam over kaarten, het vliegtuig, airspace etc. ging ik take-off.
Het eerste gedeelte was navigeren. Ik moest 2 legs afvliegen. Dit ging het super. Ik was eerst wel iets te langzaam dan ik had berekend, maar daarna ging het precies zoals het hoorde. Toen ik bij een bepaald punt was aangekomen kreeg ik een diversion naar een ander vliegveld. Dit moet je dan in korte tijd uitrekenen: welke koers, tijd, hoogte, afstand en fuel berekening. Deze klopte ook precies.
Op mijn diversion veld moest ik 6 touch and go's maken. Alles ging prima, zelfs een S+ ontvangen voor mijn glide in. Zeg maar zwevend binnen komen.
Verder had ik ook S+ op mijn radio navigatie, omdat ik de radialen van bakens goed had gebruikt en ze klopte. En ook op mijn Radio Comm, obstacle take-off en mijn Go around (als je niet kan landen) kreeg ik S+.

Deze instructeur staat daar wel een beetje om bekend, maar je moet het wel eerst doen. Ik had ook een paar puntjes die wel standaard waren, maar die ik wel nog beter kon maken.

Kortom erg gelukkig en het is hier dubbel feest nu, want sinds vandaag 15 augustus heeft Vincent mijn roomie een zoontje.
Ties heet hij. Gezond en wel en weegt 3700 grammetjes. Erg leuk dus allemaal.
En morgen komt ook Gerjantien hier, met muisjes !!, dus een week vol feestelijkheden.

iedereen de hartelijke groetjes en tot snel weer via de mail.

groetjes
gertjan

  • 15 Augustus 2007 - 20:22

    Wil En Lesly:

    Proficiat, weer een station genomen.
    Je gaat als een speer. Fijn hoor.
    Veel succes daar.
    Groeten

  • 15 Augustus 2007 - 21:31

    Ruben:

    lekker bezig hoor eindbaas!! je gaat als een tierelier!!
    papa steinmetz, kom hem zo even feliciteren!! tot dan! of tot in het zwembad! ;)
    Ruben

  • 16 Augustus 2007 - 09:21

    Pa:

    Gefeliciteerd met je navigatie check. Gerjantien is om 11.15 uur vertrokken. 10 Minuutjes na ETD. Perfect. Feliciteer Vincent met de geboorte van hun zoontje. De komende twee weken zijn natuurlijk helemaal leuk als Gerjantien er is. Veel plezier en succes verder

  • 16 Augustus 2007 - 09:41

    Femke:

    Hey Gert,

    Gefeliciteerd! Ger is nu onderweg, heel veel plezier daar samen!

    liefs Fem

  • 16 Augustus 2007 - 12:04

    Eddy & Ineke:

    Wat moeten wij nog toevoegen aan wat iedereen jouw al gezegd heeft.
    Natuurlijk dat ook wij erg trots zijn.
    Het kleintje is onderweg. Heel veel plezier met z'n tweeen. Groeten van mij en een pakkerd van Ineke

  • 17 Augustus 2007 - 05:28

    Chris:

    doe gerjantien de groeten en geef haar een dikke kus van ons. en van harte gefeliciteerd.

    ron & chris

  • 17 Augustus 2007 - 11:04

    Annerieke En Leon:

    Ha gertje en ger,
    wij zijn ook weer van de partij na drie weken Noorwegen. Je had ons gemist hebben we gehoord;). Maar we hebben alles weer gelezen, dus we zijn weer helemaal up to date. Super hoor al die verhalen! en het gaat erg goed zo te lezen! Veel plezier de komende twee weken met z'n tweetjes en succes maar weer. Leon en Annerieke

  • 27 Augustus 2007 - 13:55

    Han En Mirjam:

    Hoi Gertjan,
    Gefeliciteerd.
    Wat ga goed Wat een ervaring. Heel veel succes en geniet ervan. groetjes Han, Mirjam, Martijn, Emile en Ivo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mesa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2008

AYATOLLAH

26 Februari 2008

AIRBUS A310

05 Februari 2008

merville

24 November 2007

WING!!!!

21 November 2007

IFR RATED
Gertjan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 29428

Voorgaande reizen:

18 December 2007 - 18 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: