VFR RATED!!!!! - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Gertjan Wijmer - WaarBenJij.nu VFR RATED!!!!! - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Gertjan Wijmer - WaarBenJij.nu

VFR RATED!!!!!

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Gertjan

14 September 2007 | Verenigde Staten, Mesa

Jaaaaaa,

ik ben VFR RATED!!.. vandaag 13 september 2007 is het heugelijke moment gebeurt.

Na eerst een 30-45 minuten op mijn technische kennis, weer en kaarten te zijn getest, gingen we de lucht in.
Echt een hele relaxde vlucht. Mijn naviatie kwam echt precies uit. Daarna werd ik gediverd naar een ontzettend klein veldje, bij een bos. Alles klopte helaas kon ik hem niet in 1x aanwijzen, vandaar geen S+, maar gewoon een standaard. Wel erg jammer, maar ik had weer wel via radioaids mijn positie bepaald en dat was wel een S+ waard. Zeker omdat het VFR niet gebruikt wordt normaal, maar een extra hulpmiddel is. Al mijn airwork was ook prima, zelfs op mijn steep turn 45 graden een S+. Moet ook zeggen dat hij echt super ging.
De touch and go's waren allemaal standaar. Dus al met al een erg goede vlucht. Op het juiste moment pieken heet dat denk ik.

Nu wachten totdat we IFR kunnen vliegen. Ik hoop over 1 week, maar hangt allemaal af vande instructeurs.
Zo niet, dan gaan we waarschijnlijk naar Las Vegas en als ik tijd heb wil ik kijken of ik nog een keer naar San Diego kan om lekker naar het strand te gaan en te surfen.

Een triester bericht, wat jullie inmiddels al gehoort en gelezen hebben via kranten en teletekst, is dat er een jongen uit 6-1 is overleden in Oostenrijk tijdens het bergwandelen. Een enorme shock hier ook in Amerika, sinds hij hier net weg is.
Het zet iedereen wel weer met beide benen op de grond, en dat checks en vliegen maar relatief is.

voor nu groetjes en tot snel als ik begin met IFR.

Gertjan


bericht updat 14/09:

VFR: visual flight rules
IFR: instrument flight rules

  • 14 September 2007 - 00:00

    Ruben:

    Gefeliciteerd Uitslover ;)
    x Ruben

  • 14 September 2007 - 07:10

    Sebas:

    Ey man,

    Goed gedaan zeg... Wel jammer inderdaad dat je zo zit op te scheppen:P

    Overigens hoorde ik gisteren goed nieuws op de radio... Je moet er ff voor zorgen dat je voor KLM komt te vliegen, dan krijg je een wip-week van de baas, mag je lekker weekie naar huis om ff d'r helemaal op los te gaan :)


  • 14 September 2007 - 07:25

    Femke:

    Hey Gert,

    Gefeliciteerd! Klinkt goed allemaal! Zal aan Ger wel even vragen wat VFR en IFR enz inhoud...haha
    Veel plezier nog daar en geniet ervan!

    X Fem

  • 14 September 2007 - 07:46

    Lau:

    GJ: petje af! Goed gedaan weer! Dikke kus!
    PS: ik zal wel aan fem vragen wat IFR betekent en inhoudt ;) (dus fem goed opletten als ger je t antwoord geeft!!;)

  • 16 September 2007 - 10:12

    Ger:

    Hey lief,
    Ik had je al gefeliciteerd maar nogmaals van harte gefeliciteerd met het behalen van VFR!!!! B-E-AUTiFUL & It's GOOOOOOOD. Ik ga vanaag lekker met mijn zusjes van het zonnetje genieten, heerlijk!!! Ik spreek je vanavond............heel veel liefs en dikke kussen van mij

  • 16 September 2007 - 20:20

    Annerieke:

    Ha GJ, Klinkt allemaal weer erg goed en ingewikkeld! Vandaag met Ger en El op pad geweest en de foto's van Amerika gezien. Jullie hebben het erg leuk gehad!!! Veel succes met alles! liefs Anne

  • 20 September 2007 - 10:17

    Wouter:

    Heee Gertje!! Toevallig zag m'n pa een link naar deze site toen ie bij een andere weblog keek :)

    Gaaf dat je in de VS zit, en zo te lezen gaaf het allemaal prima!! Gefeliciteerd met je VFR en succes met de komende onderdelen!

    Ik ben nog steeds in Australie, bevalt super!! Hou ook een weblog bij, voor als je een keer niks te doen hebt: wouterropreis.web-log.nl

    Hoop wat van je te horen!

    Cheers Wouter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mesa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2008

AYATOLLAH

26 Februari 2008

AIRBUS A310

05 Februari 2008

merville

24 November 2007

WING!!!!

21 November 2007

IFR RATED
Gertjan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 29414

Voorgaande reizen:

18 December 2007 - 18 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: