IFR gestart - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Gertjan Wijmer - WaarBenJij.nu IFR gestart - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Gertjan Wijmer - WaarBenJij.nu

IFR gestart

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Gertjan

22 September 2007 | Verenigde Staten, Mesa

hallo allemaal,

even weer een kleine update uit Amerika. Deze week ben ik begonnen met IFR. Ik heb 2 simbeurtjes gehad.Erg grappig om weer in de sim te zitten waar je ook toelating voor de KLS op hebt gedaan. Wel iets beter uitgerust deze, maar hij vliegt net zo beroerd. Hij is erg gevoelig en niet heel realistisch, maar om de basis er in te krijgen werkt het prima. Je moet namelijk leren te scannen op je intrumenten. Bij een bocht moet je weer andere instrumenten in de gaten houden dan bij het klimmen of dalen.Ook hebben we nu met het crew concept te maken. Dit houdt in dat ik alles lekker mag schreeuwen en mijn instructeur alles moet uitvoeren. Bijvoorbeeld ik roep dat ik mijn checklist wil en hij moet hem dan pakken en alles gaan benoemen. Ik moet uiteraard nog ook wel wat zeggen, maar ik kan me nu meer concentreren op het vliegen. Ook de radio doet hij, dus ook daar hoef ik me iets minder zorgen over te maken.
Ik zou ook mijn eerste vlucht actual gaan maken, maar helaas werd deze gecencelled vanwege het weer. Ik werd eerst van 17.00 3 keer verschoen om uiteindelijk om 20.00 te vliegen. Ik had er echt zin in, mijn eerste IFR vlucht en ook gelijk in de avond. Sinds het hier vanaf 18.30 al donker is verheugte ik me er erg op, maar helaas kwam er even een stormpje voorbij zetten met wat gusting winden en zand. Dus gewoon niet veilig en zeker niet voor een eerste IFR vlucht waarin je eigenlijk nog niks weet. Helaas pindakaas, hopelijk kom ik er maandag op.

Vrijdagavond wel klein feestje gehad. Gewoon even gezellig bij iemand thuis een drankje doen. Tim een jongen uit 6-2 heeft 2 gezellige huisdieren, eentje is een slang, zie hieronder de foto. Ook heeft hij een vogelspin, maar die heb ik niet op de foto, wel heeft hij gezellig op mijn hand en schouder vertoeft een paar minuten. Erg grappige beesten moet ik zeggen.

Verder alles rustig, geen dingen gedaan.behalve dan een beetje bij het zwembad liggen en een boekje lezen.

iedereen de hartelijke groeten en tot snel
groetjes
gertjan

  • 23 September 2007 - 08:58

    Martien:

    Hai Gert,
    balen dat het vliegen niet doorging! Erg leuk dat we je ff hebben gesproken via skype! Die fotoshoot komt er nog aan hoor ;)
    Liefs Martien

  • 23 September 2007 - 13:34

    Lau:

    Jaa, was zeker gezellig gister aan de skype, zo leuk je weer eens te horen en te zien en ook je huisje enzo!
    we waren lekker op dreef met zn viertjes (kippenhok) he? We zijn nog tot in de vroege uurtjes wezen stappen ;)
    Volgens mij moet je in Arnhem zijn voor de foto's.. mar en fem zuller er wel voor zorgdragen ;) Vliegzenog! X

  • 24 September 2007 - 07:08

    Sebas:

    Ey man, balen dat het niet door ding.. Wist trouwens helemaal niet dat jij zo'n held was, qua slangen en spinnen :) Spreek je snel..
    Ciao

  • 24 September 2007 - 08:25

    Pa:

    Hoi Gertjan,

    Lees net je nieuwe web-log hier in China in de lounge waar ik op mijn met een meer dan een uur vertraagde vlucht naar Hong Kong wacht om dat vannacht door te vliegen naar Amsterdam.

    Als je dit leest heb je waarschijnlijk je eerste IFR vlucht erop zitten. Was dat enerverend.

    Ik wist niet dat je van slangen en spinnen hield.

    Tot de volgend ekeer
    Pa

  • 24 September 2007 - 23:36

    Ger:

    Dit is echt wereld nieuws. Gertjan die een spin heeft vastgehouden. Doet me denken aan die ene keer in Spanje 'Gj die bang is voor een heel klein harig spinnetje die opgezogen werd met de stofzuiger'!!!!! dikke kussen en heel veel liefs van mij

  • 24 September 2007 - 23:41

    Ger:

    Even iets rechtzetten. Die spin in Spanje was een HELE GROTE SPIN!!!!!!!!! Echt waar. Dikke kussen

  • 25 September 2007 - 20:03

    Annerieke:

    Ja, daar ben ik eindelijk weer! Iets vertraagde reactie, sorry:( Inderdaad jammer dat het niet doorging, maar misschien heb je inmiddels al wel weer gevlogen. Hier begint het nu trouwens echt herfst te worden. brrrrrr. liefs Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mesa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2008

AYATOLLAH

26 Februari 2008

AIRBUS A310

05 Februari 2008

merville

24 November 2007

WING!!!!

21 November 2007

IFR RATED
Gertjan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 29416

Voorgaande reizen:

18 December 2007 - 18 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: