Night SOLO - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Gertjan Wijmer - WaarBenJij.nu Night SOLO - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Gertjan Wijmer - WaarBenJij.nu

Night SOLO

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Gertjan

26 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Mesa

hallo allemaal,
het is woensdag 25 oktober, voor jullie 26 oktober en iedereen ligt lekker op 1 oor (behalve GJ10, zover ik weet, die moest hard werken in het ziekenhuis).Het is donker en dat betekend dus nacht vliegen. Ik sta gepland om eerst 2 uur met mijn instructeur te gaan vliegen. De bekende approaches die iedereen nu snapt(hehehe), wat airwork en veel touch en go's op Falcon. Dat laatste daar gaat het vandaag om, want we gaan solo. Helaas voor de laatste keer, want hierna ga je dat niet meer doen. Maar wat een mooie afsluiter is dat.
Toen ik net take-off was moest ik wel weer onder de kap, zodat ik niet stiekem naar buiten kijk. Ook al is het donker, regels zijn regels. Duurde wel even voordat ik hem op had, want het is me echt een mooi uitzicht met dat nacht vliegen.
Maar goed nadat ik dus eerst al met instructeur helemaal onder de indruk was, mocht ik daarna solo. Ik moest 5 full stop taxi backs maken. Dit houdt in dat je dus volledig moet stoppen, van de baan af en dan weer terug taxien om dan weer take-off te gaan. Tijdens take-off kom je echt in een lichtjes zee en daarna ga je even het donker in, om vervolgens weer terug te draaien en een mooi uitzicht van phoenix te zien. Kortom een geweldige ervaring en nu maar snel door. Nog 21 starts waarvan 1 sim en 4 CPL vluchten (commercial pilot license) en dan mag ik weer terug naar het koude kikkerlandje, maar ik heb er wel erg veel zin in.
Nu voorbereiden om mijn 16 check die ik waarschijnlijk woensdag heb.
Hieronder een plaatje van internet met een indruk van phoenix at night.

groetjes
gertjan

• 26 Oktober 2007 - 23:37

Ger:

Liefie,
    Ik ben super trots op je!!!!
    Ziet er echt gaaf uit.
    liefs en x van mij

• 27 Oktober 2007 - 10:55

Lau:

lieve gertje!

ik ben ook trots op je, goed gedaan weer!!
    en.. het duurt nu niet heel lang meer voordat je weer richting NL komt, yes!!
    liefs lau

• 27 Oktober 2007 - 12:23

Pa:

Gertjan,

Gefeliciteerd! Mama en ik zijn eveneens bijzonder trots op je. Wanneer kan ik een keer met je mee vliegen?

Groetjes
    Pa

• 29 Oktober 2007 - 08:18

Jenneke:

nachtvliegen is NIET voor mietjes!

• 04 November 2007 - 21:23

Annerieke:

Ha die GJ, Ziet er goed uit! En nu kunnen we toch gaan aftellen:) Leuk dat je binnenkort weer deze kant op komt! liefs Anne