D16 binnen - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Gertjan Wijmer - WaarBenJij.nu D16 binnen - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Gertjan Wijmer - WaarBenJij.nu

D16 binnen

Door: Gertjan

Blijf op de hoogte en volg Gertjan

01 November 2007 | Verenigde Staten, Mesa

hallo iedereen,

na een week van bloed, zweet en tranen heb ik dan mijn D16 check gehaald. Deze check ga je eigenlijk alles doen wat je de voorgaande vluchten hebt gehad. Dus om een kleine opsomming te geven:
* intercepties 3x
* holdings, stuk of 4
* steep turn
* slow flight
* approach to stall
* NDB approach dual crew
met missed approach procedure
* ILS approach single pilot
ook met missed approach
* VFR landen op Falcon

kortom een aardige portie om in 1 1/2 te stoppen.
Na take-off was er wel even een situatie waarbij ik dacht dat ik mijn check al wel kon vergeten. Hij gaf een call om door een airspace te mogen en zei daarbij dat we naar 2700' foot gingen. Ik zat al op 2500' en ging dus stijgen, maar volgens hem kon en mocht dat nog niet terwijl hij het zelf zei. Maar goed dat even buitenbeschouwing, hij raakte de controls aan om me terug te duwen en dat betekend normaal gesproken dat je de check niet hebt gehaald omdat alleen jij de controls aanraakt. Gelukkig na afloop vond hij het geen probleem. Voor de rest was alles standaard en mag ik me nu gaan opmaken voor Navigeren. Dit betekend zoals de grote jongens een flight plan indienen en onder control staan van verkeersleiding. Netjes vliegen dus en goed luisteren.
Hopelijk kan ik nu ook weer 2x op een dag. 2 voordelen, ik ben sneller thuis.....joepie.!!! en ik kan verder weg navigeren dus een leuk tripje naar bijvoorbeeld San Diego of misschien wel Los Angeles.
Laten we het hopen.

groetjes en het is nu November dus als alles goed is ben ik deze maand weer thuis.
Feestje bij mij zal ik maar zeggen!! voor thuiskomst en verjaardag nog.

G

  • 01 November 2007 - 09:02

    Pa:

    Hi Gertjan,

    Wederom gefeliciteerd met het behalen van je zoveelste check. In dit geval de D16.

    Inderdaad nog even en dan ben je weer in Nederland. Het is hier wel koud, dat zal zeker even wennen voor je zijn.

    Ik zal de drank vast koud zetten voor je thuiskomst annex verjaardagsfeestje dan hoeven we ons daar geen zorgen om te maken.

    Groetjes Pa

  • 01 November 2007 - 10:02

    Sebastiaan:

    Ola senioroh.

    Klinkt allemaal goeddddd !!!!!! ( En ik bedoel niet alleen die check ;) )

    Super dat het allemaal zo lekker vlot loopt voor je.

    Fijn dat je ook weer naar NL komt hebbie wel gemist hoor :$ Feestje klinkt nu al goed. Ben zelf net terug van vakantie en ik zag je in gedachte al helemaal zitten in die Cockpit ;) Stom woord eigenlijk "cock"-pit... zouden ze er iets mee bedoelen :P :P :P ??

    Hoop wel dat ik kan op je feesie want ik heb het echt pleuris druk.. sterker nog ik heb nog steeds geen kans gezien mijn zonnebril op te halen bij je ouders :$

    Wel spreek je snel weer man

    Kussss

  • 01 November 2007 - 15:17

    Eddy:

    Ook namens Ineke en mij wederom proficiat. Kunnen ook de dag niet afwachten jou weer te zien. Ik wil natuurlijk ook niet achterblijven bij jouw vader en zal ook zorgen dat de drankjes koud staan.

    Groet van Eddy en een kus van Ineke

  • 01 November 2007 - 19:50

    Wil Martens:

    Hallo Gertjan,

    Proficiat met het behalen van je D16. Je uitleg is imposant, dus zal het wel belangrijk zijn. Fijn hé, dat het bijna klaar is. Succes verder.
    Wil en Lesly

  • 02 November 2007 - 09:43

    Femke:

    Hey Gert!

    Gefeliciteerd! En super dat je al snel weer thuis bent natuurlijk! Succes nog ff daar en als je terug bent moet je me maar ff uitleggen wat al die moeilijke termen nou precies inhouden!

    liefs Fem

  • 03 November 2007 - 13:52

    Mama:

    gefeliciteerd met je d16. je gaat als een speer, nog een paar weekjes en je bent weer thuis. Ik zal voor de bekende sambataart zorgen als bijdrage aan de feestvreugde. ik zal je maar niet vervelen met de flauwe grappen op deze reactie van gezinszijde. hebben jullie nog tijd voor een afsluitend uitstapje?Laura is begonnen aan haar winterslaap en geniet volop van je ikeastoel. liefs en groetjes en een knuffeltje van LAU

  • 03 November 2007 - 14:09

    Bert Leers:

    Hallo Gertjan,
    Maar goed,dat het geen verkeersexamen was,want dan zak je geheid bij een ingreep.Maar van harte gefeliciteerd. Als er zo veel drank koud staat,kom ik er ook wel eentje halen.Geniet er nog maar even van,want hier is het echt herfst.Hart.groeten ook van Elsa

  • 04 November 2007 - 21:32

    Annerieke:

    Gj, ik ben wel voor een feestje in hoor:) Waar en wanneer? Tot gauw! lfs Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mesa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 April 2008

AYATOLLAH

26 Februari 2008

AIRBUS A310

05 Februari 2008

merville

24 November 2007

WING!!!!

21 November 2007

IFR RATED
Gertjan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 29418

Voorgaande reizen:

18 December 2007 - 18 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: